netestovaných žáků jiných ročníků, bude mít škola možnost rozložit testování v rámci celkem tří týdnů dle vlastního uvážení s minimálním omezením ze strany provozovatelů testování. • Harmonogram provedení jednotlivých testů školou bude svázán jen velmi obecně. Pro školy bude závazné pouze absolvování testů z daného předmětu do určeného období celých 3 týdnů. Rozeslání detailnejších instrukcí k príprave spolu s harmonogramem celé zkoušky probehne elektronicky od 13. února. Do poloviny února probehne instalace školní testovací aplikace ve všech dotcených školách na všechna urcená PC. Již od pocátku instalace bude k dispozici bezplatná linka podpory realizovaná dodavatelem, zároven bude poskytována podpora z rad zamestnancu Ceské školní inspekce.Jaké budou rozdíly u testových úloh? • při pilotním ověření se testovala pouze matematika, čeština a angličtina, nyní se připravují i testy z němčiny a francouzštiny (pouze pro 9. ročníky) • časová dotace pro testy z cizích jazyků bude 60 minut, pro český jazyk a matematiku 45 minut (v pilotním ověření trvalo 40 minut) • oproti pilotu budou v testech zařazeny i otevřené úlohy – takové, které je možné vyhodnotit bez hodnotitele, u cizích jazyků budou zařazeny i úlohy s poslechem • nově bude zařazeno i tzv. adaptivní testování – podle úspěšnosti žáka v první skupině úloh mu budou zobrazeny úlohy minimální obtížnosti (základní standard) nebo vyšší obtížnosti • předpokládá se více variant testů pro češtinu, matematiku a angličtinu. Počet variant testů bude uzpůsoben počtu dní, v rámci jednotlivých dnů budou pro žáky sestaveny různé verze testů, aby sousedící žáci neměli stejné pořadí úloh Při pilotním ověření se jednalo především o ověření technické realizovatelnosti testování,cílem prvního celoplošného testování bude zjištění, zda je myšlenka jednotných testůověřujících minimální úroveňdovedností aplikovatelná na celou šíři populace žáků,nakolik je pro žáky přínosem zařazení otevřených úloh a zda je reálné do budoucna uvažovat i o zařazení otevřených úloh hodnocených hodnotitelem. Cílem je i hledání optimální podoby výstupů testování pro žáky i pro školy, maximální použitelnost výsledkůpro hodnocení výuky v rámci školy.INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ