Otázky a odpovědi k testování Jaký je rozpočet této části projektu?Zakázka na vytvoření elektronického nástroje testování má hodnotu 92 milionů Kč bez DPH,z toho na samotnou problematiku certi ikovaného testování (doposud označovaného jako testování v 5. a 9. třídách) je určeno přibližně 50 mil. Kč.Kromě samotného systému certi ikovaného testování je v zakázce požadováno například ještěnásledující plnění:• Školní testování – on-line webové rozhraní pro zadávání testů, jejich realizaci a vyhodnocení zdarma k dispozici pro všechny učitele • Domácí testování – on-line webové rozhraní pro realizaci samotných testů včetně vyhodnocení zdarma k dispozici pro širokou veřejnost, může být tedy využito k domácí přípravě žáků• Platforma pro vytváření vlastních e-learningových kurzů včetně work low, volně k dispozici pro učitele • Modul umožňující škole realizaci přijímacích řízení s využitím vlastních testů v modulu školního testování • Modul otevřené testové banky úloh sloužící testovacím částem systému se so istikovaným reportovacím modulem a podrobnou statistikou historie úloh a odpovědí (nejčastěji vybrané chybné odpovědi, časová náročnost řešení úlohy, návraty apod.) vedoucí k sestavování testů dané obtížnosti • Jednoduchá platforma pro vytváření a hosting vlastní webové prezentace školy.Proč byla zvolena aplikace, která se instaluje?Nejdůležitější důvody, proč byla zvolena aplikace, která se instaluje, neboli tzv. tlustý klient, pro certi ikované testování, vycházejí z podrobné ICT analýzy prostředí škol:1. Různorodé ICT prostředí ve školách a stáří PC. Ve školách jsou používány PC různého stáří s různými verzemi operačních systémů i internetových prohlížečů. V tomto prostředí by nebylo bez instalace tlustého klienta možné nalézt dostatečný standard umožňující pokročilejší vlastnosti provozovaného systému bez vyvolání nákladů na vybavení škol technikou a SW.2. Nedostatečné připojení k internetu a jeho trvalá kvalita na straně škol. Díky volbě tlustého klienta mohou být použity pro testování i k internetu nepřipojené počítače, tlustý klient tak eliminuje rizika spojená s poruchou připojení během samotného testování. Během testování lze tedy libovolně přecházet mezi stavem on-line a off-line. Pokud by byl zvolen tzv. tenký klient a tedy provoz on-line, při každém výpadku by muselo být testování ukončeno.3. Optimalizace využití připojení dané školy. Při testování je totiž připojení k internetu využito minimálně a není v tomto smyslu nijak narušen provoz školy.4. Provozní náklady. Pro budoucího provozovatele, Českou školní inspekci, není třeba navyšovat provozní kapacity vlastního datového centra na závratné limity využitelné přitom jen jednorázově, protože stahování dávek s testy do školních aplikací může probíhat průběžně před samotným testováním a dá se rozložit. Stažené dávky mohou být ve školách i ve velkém předstihu, protože pro samotné spuštění je nutné dešifrovat kódy, jejichž distribuce je možná až před samotným zahájením. 5. Instalace tlustého klienta je velmi jednoduchá, rychlá a děje se pouze jednorázově, protože aplikace disponuje funkcí autoupdate, při existenci nové verze se sama při dalším používání přeinstaluje.Bude nutné školy v souvislosti s testováním nějak dovybavovat ze strany ICT?Díky automatickému generování různých testů, volbě tlustého klienta,nízké náročnosti na připojení k internetu, certi ikované testování nevyvolává a nebude vyvolávat nároky na investice do prostředků ICT na straně škol. Postačující bude i stávající počet PC ve školách, protože v každé škole bude možné organizovat testování po „dávkách“ studentův závislosti na počtu PC konkrétní školy.INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ