8 FOTO | Lucie Kovaříková, ČŠI | Konference: zkušenosti s realizací vzdělávacích programů pro ředitele a učitele ZŠ (TALIS 2013)Téměř sto hostů z řad zástupců škol a školských zařízení, krajských organizací pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, vysokých škol, neziskových organizací věnujících se problematice vzdělávání, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Národního ústavu pro vzdělávání, Národního institutu dalšího vzdělávání, Ministerstva zahraničních věcí ČR nebo Úřadu vlády ČR se ve středu 4. listopadu 2015 zúčastnilo závěrečné konference České školní inspekce konané v rámci ESF projektu Kompetence III.Konference byla zaměřena na prezentaci zkušeností s realiza-cí vzdělávacích programů pro pedagogické pracovníky a ředi-tele základních škol a na výsled-ky šetření pedagogického řízení v základních školách v kontextu realizace mezinárodního šetření o vyučování a učení TALIS 2013.Na úvod konference vystoupil ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal, který vymezil místo mezinárodních šetření v kontex-tu dalších činností České školní inspekce. Náměstek ústředního školního inspektora Ondřej An-drys pak představil výsledky še-tření TALIS 2013 jako inspiraci pro další aktivity České školní in-spekce, na jejichž realizaci s Čes-kou školní inspekcí spolupraco-vali významní externí odborníci z různých akademických pracovišť i dalších organizací. Následně byly představeny výstupy z pilotního vzdělávání vedoucích pracovníků základních škol v oblastech peda-gogického leadershipu (tzv. vzdě-lávací lídr), prezentaci provedli ve-doucí katedry Centrum školského managementu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze Václav Trojan, ředitel Vysočina Education Roman Křivánek, vedoucí krajské-ho pracoviště Národního institutu dalšího vzdělávání pro Plzeňský kraj Ladislava Šlajchová, školní inspektor České školní inspekce Pavel Faltýsek a ředitel ZŠ a MŠ v Dobroníně Ivo Mikulášek. Na tyto prezentace navázal děkan Filozoic-ké fakulty Masarykovy univerzity v Brně Milan Pol a jeho kolegové z Ústavu pedagogických věd Bohu-mila Lazarová a Martin Sedláček, kteří představili výsledky šetření mapujícího pedagogické řízení vy-konávané řediteli českých základ-ních škol. Třetí blok byl zaměřen na zkušenosti s inovativní metodou vzdělávání učitelů matematiky v re-žimu tzv. lesson study, které prezen-tovali vedoucí katedry matematiky a didaktiky matematiky Pedago-gické fakulty Univerzity Karlovy v Praze Naďa Vondrová, vedoucí oddělení primární a předškolní pedagogiky katedry pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Bu-dějovicích Alena Hošpesová, ně-kdejší děkanka Pedagogické fakul-ty Západočeské univerzity v Plzni Jana Coufalová a Magdalena Krát- ká z katedry matematiky Přírodo-vědecké fakulty Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.Všichni vystupující z řad vý-znamných akademických pracov-níků několika českých univerzit ocenili vysoce kvalitní a profesio-nální spolupráci s Českou školní inspekcí a podpořili její současné směřování i plány do dalšího ob-dobí a ocenili také všechny učitele a ředitele škol, kteří byli do jednot-livých aktivit zapojeni. Podrobnější komentáře k reali-zaci vzdělávacího programu pro ředitele základních škol (pedago-gický leadership), inovativní meto-dě vzdělávání učitelů matematiky (lesson study) i mapování pedago-gického řízení českých základních škol jsou k dispozici na webu Čes-ké školní inspekce: http://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Konference-zkuse-nosti-s-realizaci-vzdelavacich-pro. •••