5 | Závěrečnou konferencí se uzavřel projekt NIQES Více než sto hostů z řad zástupců škol a školských zařízení, profesních školských asociací, obecních, městských i krajských úřadů, školských odborů, akademických pracovišť, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, jeho rezortních organizací a dalších orgánů veřejné správy se ve čtvrtek 1. října 2015 zúčastnilo závěrečné konference České školní inspekcev rámci projektu Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES).Cílem konference bylo prezen-tovat klíčové metody, postupy a nástroje pro zjišťování a hodno-cení kvality a efektivity ve vzdě-lávání a také nové informační systémy vyvinuté Českou školní inspekcí pro potřeby hodnocení vzdělávání a využitelné také další-mi aktéry.Po úvodním slovu ústředního školního inspektora Tomáše Za-tloukala zhodnotil přínosy České školní inspekce při inovaci hod-noticích nástrojů náměstek mi-nistryně školství, mládeže a tě- lovýchovy Václav Velčovský, kte-rý potvrdil úspěšnost projektu NIQES a pozitivní přínos vytvo-řených nástrojů pro hodnocení kvality ve vzdělávání. Následova-la prezentace stěžejních kvalita-tivních výstupů projektu NIQES, kterými jsou model tzv. kvalitní školy a na něj navázaná kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání a metody, postupy a nástroje pro sledování a hodnocení míry podpory a do-sažené úrovně ve vybraných gra-motnostech. Po představení kva-litativních výstupů Česká školní inspekce účastníky konference seznámila s novými informační-mi systémy. Šlo o systém InspIS DATA (systém pro sběr a vyhod-nocování inspekčních dat), InspIS ŠVP (systém pro práci se školními vzdělávacími programy), InspIS SET (systém pro elektronic-ké zjišťování výsledků žáků), InspIS PORTÁL (systém pro prezentaci škol a školských zařízení a sdílení informací s veřejností) a systém InspIS E-LEARNING (platforma pro distanční vzdělávání). V závě-ru Česká školní inspekce na-značila další směry inovačních aktivit, které budou na výstu-py projektu NIQES navazovat a díky kterým bude dotvořen komplexní systém pro hodno-cení kvality a efektivity ve vzdě-lávání. •••Zleva: Václav Velčovský, náměstek ministryně školství, Jana Straková, PedF UK, a Tomáš Zatloukal, ústřední školní inspektor.FOTO | Lucie Kovaříková, ČŠI