240/250 6.3.3 Využití informace o úspěšnosti žáků v dílčích úlohách I když celková úspěšnost školy v testu přesahuje národní průměr, nejsou odchylky od národního průměru pro všechny úlohy stejné (viz příklad 6.15). Zatímco v některých úlohách jsou výsledky našich žáků významně lepší, v jiných se naopak od průměru výrazně neliší. Úlohy, ve kterých žáci dosáhli relativně horších výsledků, rozhodně zaslouží pozornost učitele. Měl by se zamyslet nad tím, proč žáci měli s řešením úlohy problémy. Je to tím, že této oblasti nebyla věnována ve výuce dostatečná pozornost? Nebo je to zadáním úlohy, které je pro žáky nezvyklé? Vypovídá neúspěšnost v konkrétních úlohách o specifických nedostatcích výuky? Pokud odpověď na poslední otázku bude kladná, je možno se na tyto nedostatky zaměřit ve zbytku školního roku, zároveň bude toto zjištění pravděpodobně impulzem pro změnu priorit v dalších letech.