238/250 V tomto konkrétním případě se může rozhodnout, že její prioritou ve zbývajícím čase bude poskytnout skupině žáků se špatnými výsledky cílenou podporu, aby odcházeli lépe vybaveni na 2. stupeň. Tuto podporu může poskytnout sama v době před a po vyučování nebo v rámci vyučování při skupinové práci, ve které budou žáci děleni do skupin podle výsledků, a učitelka bude pracovat se skupinou slabších žáků. Na doučování se může také domluvit s nějakým dobrovolnickým sdružením, které v okolí působí. K podpoře slabších žáků může využít rovněž skupinovou práci ve výkonově smíšených skupinách, kdy zdatnější žáci budou mít za úkol pomoci svým méně zdatným spolužákům. V rámci strategie zlepšit výbavu slabších žáků před odchodem na 2. stupeň by se pak učitelka pravděpodobně zaměřila i na specifické nedostatky těch žáků, kteří sice celkově dosahují dobrých výsledků, ale zaostávají v některé dílčí oblasti. Rozhodnutí učitelky bude vždy záviset na konkrétní situaci třídy a jednotlivých žáků. Bude-li však pro ni velký rozptyl ve výsledcích překvapením, mělo by to pro ni být důvodem, aby se na zjišťování rozdílů zaměřila dříve a výuku zacílila odpovídajícím způsobem již v nižších ročnících.