231/250 pravděpodobně není způsoben náhodným výkyvem). Se znalostí školní situace je třeba rozhodnout, zda se jedná o rozdíl hodný pozornosti, nebo zda je způsoben rozdíly ve složení žáků. Například některé školy mají třídy A koncipovány jako studijní, v tom případě rozdíl ve výsledcích není překvapivý. Pokud však všechny třídy mají stejné složení žáků a pracují ve stejných podmínkách, může být lepší výsledek v testu v případě 5. A důvodem pro větší spolupráci a vzájemnou inspiraci vyučujících s cílem docílit situace, aby byly v příštích letech výsledky všech tříd srovnatelné. Je-li to v podmínkách školy možné a rozumné, mohou například učitelky společně plánovat výuku matematiky nebo může učitelka ze třídy A figurovat jako mentorka ve výuce matematiky pro zbylé dvě kolegyně. Příklad 6.9 Souhrnné výsledky školy: výsledky po třídách a okruzích učiva