227/250 Získáváme informaci pouze o podílu žáků, kteří byli na základě svého výsledku přeřazeni na vyšší úroveň, a úspěšnosti žáků při řešení úloh na obou úrovních. Při interpretaci školních zpráv se ředitelé a učitelé často ptají, jak mají interpretovat podíl žáků na jednotlivých úrovních. Je solidní zvládnutí úrovně 1 dostatečné z hlediska naplnění požadavků rámcového vzdělávacího programu, nebo tyto požadavky naplnili pouze žáci, kteří postoupili na 2. úroveň? Postoupení na 2. úroveň určitě není indikací zvládnutí požadavků RVP. O něm dobře vypovídá i úroveň 1. Podíl žáků, kteří postoupili na úroveň 2, spíše vypovídá o tom, jaký podíl našich žáků podává nadstandardní a také vyrovnaný výkon. Například žáci 5. ročníku naší vzorové školy dosáhli ve všech předmětech nadprůměrných výsledků: výsledky společné části všech tříd ve všech předmětech převyšovaly průměr 5. ročníku. Zároveň se nadprůměrný podíl žáků propracoval do vyšší úrovně úspěšnosti, kde tito žáci také dosahovali výsledků lepších, než byl národní průměr. Tyto informace získáváme z podrobných výsledků jednotlivých tříd (viz níže). Informace o podílu žáků na úrovni 2 a jejich výsledcích tedy dokresluje celkový obrázek o výsledcích školy a zároveň ukazuje, že i nadprůměrní žáci si vedou ve skupině žáků s lepšími výsledky dobře. Škola by tedy mohla z výsledku usuzovat, že se jí dobře daří rozvíjet nejen děti průměrné, ale i děti nadané. Jak již bylo uvedeno výše, tuto informaci musí škola interpretovat podle toho, v jakých podmínkách pracuje. Škola působící ve znevýhodněné lokalitě by mohla výsledek pravděpodobně prohlásit za úspěch, škola nacházející se ve větším městě, kterou navštěvují děti ze vzdělaných a dobře zaopatřených rodin, bude pravděpodobně pro pocit uspokojení potřebovat podrobnější informace.