224/250 V anglickém jazyce byla procentuální úspěšnost ještě vyšší, 88 %. Z rozložení výsledků ale vidíme, že test byl pro žáky jednodušší: v pásmu 81–100 % se zde umístilo 60 % žáků. Protože nevíme, jaké bylo rozložení výsledků v této skupině, nemáme přesnější informaci o umístění našich žáků. S jistotou můžeme říci jen to, že se umístili mezi 60 % nejlepších. Tento příklad hezky ukazuje, že na základě poskytnutých koláčových diagramů nemůžeme přímo srovnávat výsledky v jednotlivých předmětech, neboť obtížnost testů v jednotlivých předmětech se pro žáky velmi lišila. Zatímco v matematice se v pásmu 81–100 % správně vyřešených úloh umístilo jen 1 % žáků a v českém jazyce 13 % žáků, v angličtině to bylo celých 60 % žáků. Přesnější porovnání můžeme učinit z grafu znázorňujícího výsledky jednotlivých tříd (viz níže), kde je uvedena průměrná procentuální úspěšnost u každého testu. Uvedené grafy projektu NIQES usilují o to, aby jednoduše umožnily škole porovnání s ostatními školami. To se nejsnáze realizuje skrze průměrné úspěšnosti žáků, byť víme z podkapitoly 4.8, že s touto informací je nutno zacházet opatrně a že přesnější informace by byla taková, kdyby škola věděla, kolik procent škol má průměrný výsledek horší (nebo lepší). Proto bývá někdy v jiných projektech testování prezentováno percentilové umístění školy vedle průměrné úspěšnosti. Při prezentování průměrné úspěšnosti nebo percentilu se však ztrácí důležitá informace o různosti dovedností žáků dané školy. Přitom pro školu se jedná o informace zásadní, neboť může mít několik žáků s výrazněji podprůměrnými výsledky, kteří „tahají“ průměr školy dolů, ale výskyt např. 2 žáků se 100% úspěšností říká, že potenciál výuky je takový, aby žáci dosahovali mimořádných úspěchů. Je zde ale otázka, proč jsou mezi žáky tak výrazné rozdíly. Odpověď na tuto otázku ale již může hledat škola sama na základě znalosti svých žáků včetně jejich rodinného zázemí. Informace o umístění průměrné úspěšnosti mezi průměrem ostatních škol a míra variability úspěšnosti žáků školy jsou dvě základní na sebe nepřevoditelné informace a škola by měla být vhodně seznamována s oběma. V příkladu 6.3 jsou uvedeny dva grafy z projektu CLOSE99, které tuto dvojici informací nabízejí. 99 Projekt CLOSE byl stručně představen v oddílu 3.5.6.