223/250 Příklad 6.1 Souhrnné výsledky školy Pedagogy často zajímá porovnání výsledků v jednotlivých předmětech. Kladou si otázku, zda škola připravuje žáky ve všech předmětech stejně kvalitně. Zajímá je, zda nároky školy nejsou v některém předmětu nižší než v jiných. NIQES nám poskytuje na tuto otázku jen velmi přibližnou odpověď. Další grafy ukazují, jak si vedli žáci 5. ročníků z té samé školy v českém jazyce a v angličtině. V českém jazyce dosáhli žáci úspěšnosti 83 %, čímž se svým průměrným výsledkem zařadili mezi 13 % nejúspěšnějších žáků. Na první pohled se zdá, že výsledek je lepší než v případě matematiky, ale nemůžeme to říci s úplnou jistotou, neboť nevíme, jaké je rozložení výsledků v jednotlivých skupinách. Příklad 6.2 Souhrnné výsledky školy