213/250 test nejlepším možným způsobem odpovídal záměru testování. K otevřeným úlohám učitel obdrží instrukce k vyhodnocení. Úlohy a testy, které učitel zkopíruje z veřejného katalogu či vytvoří, jsou součástí jeho privátního katalogu úloh bez přístupu kohokoli dalšího; učitel ale může na základě vlastního uvážení rozhodnout o sdílení úloh či testů v rámci školy nebo nabídnout jím vytvořené úlohy k publikaci do veřejně dostupného katalogu úloh (samotná publikace ale podléhá schválení metodikem ČŠI). Také k výsledkům žáků nemá přístup nikdo jiný kromě samotných žáků (případně jejich zákonných zástupců, pokud ti o takový přístup požádají) a vyučujícího učitele. Výhodou realizace školního testování je lepší možnost přizpůsobit obsah testu zamýšlenému cíli, očekávané úrovni žáků a návaznosti na vlastní ŠVP školy. Oproti certifikovanému testování je mírně nižší záruka kvality použitých testových úloh (klesá s nižším podílem úloh poskytnutých do veřejného katalogu ČŠI) a absence externích, agregovaných dat pro porovnání výsledků s výsledky žáků v jiných školách. Domácí testování. Třetím režimem využití systému InspIS SET je domácí testování. Kterýkoli uživatel (nehledě na to, zda se jedná o žáka některé školy) se může do systému zaregistrovat a využívat nabídky připravených testů pro ověřování svých vědomostí a dovedností. Oproti školnímu testování není v režimu domácího testování možné sestavovat vlastní testy – je možné využít pouze ty, které ČŠI nabízí. Realizace testování může přinést ověřovací informaci o úrovni žáka v testované problematice, může být doplňkem domácí přípravy, případně formou domácího úkolu uloženého žákům učitelem. Výsledky testování v režimu domácího testování jsou dostupné pouze danému zaregistrovanému uživateli. Škola nicméně má možnost na základě žádosti žáka nebo jeho zákonného zástupce spojit žákův účet ve školním testování s jeho účtem v domácím testování, čímž pro zákonné zástupce vznikne integrovaný přístup ke všem testovým aktivitám žáka v systému InspIS SET. Výhodou modulu domácího testování je garantovaná kvalita použitých testů, obvyklá dostupnost základních agregovaných údajů pro porovnání dosaženého výsledku a jednoduchá realizace testování. Nevýhodou je závislost nabídky testů na rozhodnutí ČŠI o rozšiřování počtu připravených testů. V případě používání modulu domácího testování pro účely domácí přípravy musí ovšem učitel ověřit, zda všichni žáci mají v domácnosti počítač, který mohou k práci s modulem využít. V případě, že tato podmínka není u některých žáků splněna, musí jim škola umožnit po skončení výuky přístup na školní počítače, kde domácí přípravu provedou. 5.2.2 Využitelnost jednotlivých modulů pro sledování a hodnocení výsledků vzdělávání Velká univerzálnost a modularita systému InspIS SET umožňuje jeho využití na všech relevantních úrovních sledování a hodnocení výsledků vzdělávání. O volbě jednotlivých modulů a režimů testování vždy rozhoduje cíl, kterému mají získané informace sloužit. Sledování a hodnocení výsledků na národní úrovni. Technologické možnosti a technická nenáročnost elektronického testování umožňují získat za poměrně krátký čas a porovnatelných podmínek informace o vzdělávacích výsledcích velkého počtu žáků. (Informační technologie také nabízejí interaktivitu, která umožňuje ověřovat širší spektrum vědomostí a dovedností než písemné testy a činí řešení úloh pro žáka zábavnější. Z toho důvodu také přecházejí postupně od písemných testů k elektronicky realizovaným testováním i všechna mezinárodní šetření vzdělávacích výsledků.) Takto získaná rozsáhlá data je možné analyzovat z mnoha různých hledisek, a to na základě faktu, že jak k testovaným žákům (třídám, školám), tak k úlohám je možné přiřadit řadu třídicích kritérií vypovídajících o testovaných subjektech. Pro získání takových dat je vhodný pouze modul certifikovaného testování. Centrální rozhodování o realizaci certifikovaného testování umožňuje zachování kontinuity v obsahu testů, a tedy