199/250 Příklad 4.66 Možná rozdělení dvou typů testů 0 %1 %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %0 4 7 11 15 19 22 26 30 33 37 41 44 48 52 56 59 63 67 70 74 78 81 85 89 93 96 100 Test typ 1 0 %1 %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9 %10 %0 4 7 11 15 19 22 26 30 33 37 41 44 48 52 56 59 63 67 70 74 78 81 85 89 93 96 100 Test typ 2 Aritmetický průměr: 68,6 % úsp. Aritmetický průměr: 47,4 % úsp. Žáci s horším výsledkem: 33 % Žáci s horším výsledkem: 79 % Žáci s lepším výsledkem: 60 % Žáci s lepším výsledkem: 15 % 4.8.2 Standardizované stupnice Odstranění tohoto nedostatku při prostém porovnávání výsledku s průměrem ostatních žáků se dosahuje několika možnostmi se shodným interpretačním potenciálem založeným na tom, kolik % žáků dosáhlo horšího (případně stejného a horšího, lepšího, stejného a lepšího) výsledku. relativní četnosti žákůvýsledek testu v % úspěšnosti relativní četnosti žákůvýsledek testu v % úspěšnosti