193/250 Pokud jsou testy nebo podmínky testování uzpůsobeny druhům a stupňům postižení žáka, klade to zvýšené nároky na administraci testů a zajištění spravedlivých podmínek pro všechny testované žáky. Pokud tyto úpravy existují, je potřeba, aby byly v pokynech pro testování podrobně popsány, a administrátoři testu by měli být v dané oblasti zaškoleni a zacvičeni. Též je potřeba mít zajištěnu dostatečnou a věrohodnou identifikaci potřebných úprav a uzpůsobení pro příslušného žáka – např. stanoviskem pedagogicko-psychologické poradny. Vhodnost prostředí dobře charakterizují , ze kterých bylo citováno již v podkapitole 3.1. Standard 5.4 Prostředí, ve které probíhá testování, by mělo poskytovat přiměřené pohodlí s minimálním rozptylováním. : Hluk a vyrušování v místnosti, kde probíhá testování, extrémní teploty, špatné osvětlení, nedostatečný pracovní prostor, nečitelné materiály atp. patří mezi podmínky, kterých je nutno se při testování vyvarovat. Místo, kde testování probíhá, by mělo být snadno dosažitelné. Na testování by měl dohlížet někdo, kdo v případě nutnosti může být testovaným osobám nápomocen a kdo zajišťuje řádný postup administrace testu. Podmínky pro testování by obecně vzato měly být totožné s podmínkami, ve kterých byla získána data pro standardizaci testu. Při používání pomůcek při testování (tabulky, kalkulátory, atlasy apod.) by mělo být zajištěno, že testovaní žáci měli příležitost se s nimi dříve seznámit a nacvičit si práci s nimi. Výjimku tvoří takové úlohy, kde je používání těchto pomůcek součástí ověřované dovednosti. Chyba by nastala tehdy, pokud by pro některé žáky bylo používání pomůcek rutinní záležitostí a ověřována by byla testem očekávaná dovednost, ale pro jiné žáky by používání pomůcek bylo hlavní překážkou ke zvládnutí úlohy. U těchto žáků by byla ověřována dovednost jiná (používání dané pomůcky) a z hlediska záměru testu neplánovaná. Též si lze představit úlohy, kdy je ověřováno používání dosud neznámých pomůcek podle přiložených pokynů. Pak by ale mělo být zajištěno, že pomůcky jsou shodně „neznámé“ pro všechny testované žáky. Eliminace příležitostí k podvádění je opět dobře popsána ve . Kromě záležitostí popsaných ve se může jednat i o upřesňující pokyny pro případy, kdy se žákovi udělá nevolno nebo si vyžádá odchod na WC.