172/250 dosáhnout úlohy s úspěšností kolem 50. To vyplývá z toho, že u příliš lehkých nebo příliš těžkých úloh je variabilita žákovských řešení menší (téměř všichni buď úlohu vyřeší, nebo nevyřeší). Tento vztah se nejlépe demonstruje graficky na příkladu výsledků reálných úloh (viz příklad 4.51). Příklad 4.51 Vztah mezi obtížností úloh a jejich citlivostí (ULI 1/5) Z tohoto vztahu vyplývá, že z hlediska citlivosti mají být kladeny odlišné nároky na úlohy s průměrnou obtížností a na úlohy s obtížností velmi vysokou či velmi nízkou. Např. citlivost 20 u úloh s úspěšností nad 90 je velmi slušná, u úloh s úspěšností kolem 50 by tato citlivost byla podezřele nízká. Pro koeficient ULI 1/2 je možné hranici pro dosažitelné výsledky jasně vymezit (viz příklad 4.52). Pro ostatní koeficienty citlivosti tato hranice tak snadno vymezitelná není. 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 ULI 1/5 i úspěšnost Charakteristika úloh z hlediska obtížnosti a citlivost