149/250 Nabízí se otázka, proč místo těchto úloh není vložena úloha s výběrem odpovědi. Důvody jsou dva a souvisejí spolu: 1) U úloh s výběrem odpovědi může žák správné řešení tipnout, aniž by uměl úlohu správně vyřešit. 2) Liší se žákovské strategie řešení, např. u jednoduché úlohy s výběrem odpovědi může jít z hlediska kognitivních procesů o rozpoznávání (žák pozná správné cizí slovo mezi ostatními nabídnutými), u úlohy s tvorbou odpovědi o vybavování (zde si žák ono cizí slovo nemusí být schopen vybavit). Z hlediska obtížnosti jsou samozřejmě obtížnější úlohy s tvorbou odpovědi než úlohy s výběrem odpovědi, pokud je zachována obsahová ekvivalence úlohy. 4.4.2 Úlohy se stručnou odpovědí U těchto typů úloh je již potřeba propracovanějšího klíče k hodnocení a úsudek hodnotitele je též důležitý (viz příklad 4.41). I když by bylo možné představit si naprogramování automatického vyhodnocení počítačem, supervizní dohled hodnotitele nad možnými řešeními by byl nutností, a bylo by tedy potřeba počítat s dodatečnou možnou opravou výsledku, který by byl automaticky určen počítačem.