89/250 celou ČR vyjma Prahy.57 Důvodem vyloučení Prahy bylo to, že od roku 2005 byla tato aktivita spolufinancována z Evropského sociálního fondu prostřednictvím projektu MŠMT Kvalita I a Praha stála v těchto projektech ESF samostatně. Projekt nesl název 58 V rámci projektu byly žákům zadány tři testy a žákovský dotazník. Testy byly zaměřeny na tyto oblasti: matematické dovednosti, dovednosti v českém jazyce a studijní dovednosti (tento test byl v roce 2007 přejmenován na test obecných dovedností – více viz podkapitola 3.3). Testy a podmínky testování byly uzpůsobeny rovněž pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.59 Projekt navazoval na projektový cyklus . V roce 2005 byly do projektu zapojeny pouze základní školy z Karlovarského kraje, v roce 2006 z kraje Karlovarského, Libereckého a Vysočiny. V roce 2007 se již do projektu mohly zapojit ZŠ z celé České republiky. Projekt byl financován z rozpočtu MŠMT. V rámci projektu byly žákům 5. ročníku zadány tři testy a žákovský dotazník. Skladba testů byla zvolena v souladu se skladbou testů v projektech pro Příklad 3.13 Účast žáků v projektech testování CERMAT Počet žáků zapojených do projektů CERMAT na začátku a na konci nižšího sekundárního stupně vzdělávání (Závěrečná zpráva … 2005, 2006, 2007, 2008) 57 Závěrečná zpráva hodnocení výsledků vzdělávání žáků 9. tříd 2005 v Karlovarském, Libereckém a Pardubickém kraji. Dostupné na http:// www.cermat.cz/2005-1404034234.html 58 Závěrečná zpráva z projektu Dostupné na http://www. cermat.cz/2006-1404034235.html 59 Závěrečná zpráva z projektu Dostupné na http://www. cermat.cz/2007-1404034236.html 0 10 20 30 40 50 60 70 80 2004 2005 2006 2007 2008 počet žáků v tisících 5. třídy 9. třídy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií 9. třídy. Účast žáků v obou pilotních projektech ukazuje graf v příkladu 3.13.