75/250 Příklad 3.6 Možné pokrytí předmětů a ročníků testy M ČJ CJ ICT Př Z D Fy Ch OV 1. rok 3., 7. 3., 7. 7., 9. 2. rok 4., 7. 7., 9. 3. rok 5., 9. 5., 9. 5., 9. 4. rok 5., 9. 5., 9. 7., 9. 5. rok 3., 7. 3., 7. 7., 9. 6. rok 4., 7. 7., 9. 7., 9. 7. rok 5., 9. 5., 9. 5., 9. 8. rok 5., 9. 5., 9. Příklad 3.7 Možné pokrytí předmětů a ročníků testy M ČJ CJ ICT Př Z D Fy Ch OV 1. rok 5., 9. 5., 9. 5., 9. 5., 9. 2. rok 5., 9. 5., 9. 5., 9. 5., 9. 3. rok 5., 9. 5., 9. 5., 9. 5., 9. 4. rok 5., 9. 5., 9. 5., 9. 9. 5. rok 5., 9. 5., 9. 5., 9. 9. 6. rok 5., 9. 5., 9. 5., 9. 5., 9. Příklad 3.7 je charakteristický tím, že se zaměřuje jen na zjišťování výsledků vzdělávání v 5. a 9. ročníku, tedy na konci určitého vzdělávacího stupně, kdy by již měli žáci ve všech školách dosahovat výsledků definovaných jako očekávané výstupy v rámcových vzdělávacích programech. Příklad 3.6 oproti tomu umožňuje zjišťovat výsledky i ve 3., 4. a 7. ročníku. Lze si představit i kombinované modely, kdy na určitém vzorku škol by se realizoval model podle příkladu 3.6 a na jiném podle příkladu 3.7. Také by bylo možné vymyslet i složitější modely z hlediska uspořádání předmětů, ročníků a vzorků škol, ale tyto složitější modely by byly patrně z hlediska realizátorů testování obtížně zvladatelné, i když zatížení konkrétní školy by nenarostlo. Pro hodnocení vzdělávací soustavy není potřeba, aby se projektu testování účastnily všechny školy, ale stačí vhodně vybírané vzorky. Je však důležité, aby se školy vybrané do vzorku testování účastnily již povinně. Takto byly nastaveny parametry testování NIQES v roce 2014. V letech 2012 a 2013 bylo testování pro všechny školy povinné s předmětovým uspořádáním uvedeným v příkladu 3.5.