57/250 Příklad 2.14 Autoevaluační arch pro hodnocení skupinové práce (Forster, & Masters, 1996) A. Podíl na práci skupiny 1. Bez zaváhání se účastnil diskuse ve skupině. 2. Na práci skupiny se podílel odpovídající měrou („neulejval se“). 3. Pokoušel se ve skupině dominovat, přerušoval ostatní, příliš mnoho mluvil. 4. Účastnil se skupinových aktivit. B. Držení se tématu 5. Dával pozor, poslouchal, co bylo řečeno a uděláno. 6. Svými poznámkami se snažil vracet členy skupiny zpět k tématu. 7. Utíkal od tématu nebo měnil téma. 8. Držel se tématu. C. Navrhování užitečných nápadů a myšlenek 9. Přicházel s myšlenkami a nápady, které pomáhaly skupině v její práci. 10. Přicházel s užitečnou kritikou a komentáři. 11. Ovlivnil rozhodnutí skupiny a její plány. 12. Přišel s užitečnými nápady. D. Uznání 13. Vyjadřoval se pozitivním a povzbuzujícím způsobem o členech skupiny a jejich nápadech. 14. Vyjadřoval ostatním uznání a pochvalu za jejich nápady. 15. Vyjadřoval se znevažujícím nebo nepřátelským způsobem o členech skupiny. 16. Vyjadřoval druhým uznání. E. Zapojování druhých 17. Snažil se zapojit ostatní členy skupiny – kladl otázky, dotazoval se na jejich názor a vybízel je ke spolupráci. 18. Snažil se docílit, aby skupina spolupracovala a dosáhla konsenzu. 19. Vážně se zabýval nápady, se kterými přišli ostatní. 20. Snažil se zapojit ostatní. F. Komunikace 21. Mluvil jasně a srozumitelně. 22. Vyjadřoval své myšlenky jasně a efektivně. 23. Komunikoval jasně a srozumitelně. G. Celkový dojem 24. Tato pracovní skupina mi pomohla zlepšit porozumění problému a způsobům jeho řešení lépe, než kdybych pracoval sám. 25. Práce v této skupině byla velmi příjemnou zkušeností.