21/250 3 Podpora žáků ze strany školy, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání 3.1 klima školy 3.2 systém podpory žáků 3.3 zohlednění individuálních potřeb žáků 3.4 spolupráce s rodiči 3.5 spolupráce s odbornými institucemi a zřizovatelem 4 Výsledky vzdělávání žáků 4.1 hodnocení výuky 4.2 klíčové kompetence 4.3 znalosti a dovednosti 4.4 postoje 4.5 motivace 4.6 úspěšnost absolventů 5 Vedení a řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků 5.1 strategické řízení 5.2 organizační řízení školy 5.3 pedagogické řízení školy 5.4 profesionalita a rozvoj lidských zdrojů 5.5 partnerství školy a externí vztahy 6 Úroveň výsledků práce školy, zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům 6.1 kvantitativní analýza 6.2 kvalitativní analýza 1.4 Hodnocení práce ředitele 1.4.1 Význam pedagogického vedení Vzhledem ke zvyšujícímu se vědomí důležitosti pedagogické práce je v poslední době zdůrazňována důležitost kvalitních učitelů a také kvalitních ředitelů. Jejich úloha je zmiňována zejména ve vztahu k pedagogickému vedení, které je v řadě vzdělávacích systémů, stejně jako v ČR zanedbáváno ve prospěch manažerských úkolů. O významu pedagogického vedení se hovoří nejčastěji v souvislosti s jasným stanovením cílů školy a vedením učitelů. V ideálním případě sděluje ředitel v rámci specifikace cílů pedagogickému sboru a rodičům, že škola směřuje ke kvalitnímu vzdělávání všech dětí při zohlednění jejich individuálních potřeb, tedy tlumočí přesvědčení, že mistrovství školy spočívá