465 2. Souhlasíte s tvrzením, že v mezinárodních testováních jsou využívány pro české prostředí netypické druhy příkladů? ano ne O které druhy příkladů netypických pro české prostředí se podle Vás jedná? …………………………………………….………………………………………………….... …………………………………………….……………………………………………………. …………………………………………….……………………………………………………. Věnujete ve výuce na Vaší škole těmto druhům příkladů (netypickým pro české prostředí) pozornost? ano ne Státem organizované národní testování Druhá skupina otázek se týká státem organizovaného plošného testování – celoplošné generální zkoušky ověřování výsledků žáků 5. a 9. ročníků základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií a společné část státní maturity v případě středních škol. V následujících otázkách prosím určete, do jaké míry souhlasíte nebo nesouhlasíte s uvedenými výroky. Zatrhněte prosím jen jednu možnost. 3. Státem organizované plošné testování povede ke zlepšování vzdělávacích výsledků žáků, protože je bude podněcovat k učení. Rozhodně nesouhlasím Spíše nesouhlasím Spíše souhlasím Rozhodně souhlasím Nevím 4. Státem organizované plošné testování žáků povede ke snížení kvality výuky, protože učitelé budou učit žáky na testy a redukovat jiné oblasti výuky. Rozhodně nesouhlasím Spíše nesouhlasím Spíše souhlasím Rozhodně souhlasím Nevím 5. Státem organizované plošné testování žáků objektivně ukazuje výsledky žáků ve vzdělávání, i když měří jen část vzdělávacího procesu. Rozhodně nesouhlasím Spíše nesouhlasím Spíše souhlasím Rozhodně souhlasím Nevím 6. Státem organizované plošné testování žáků povede ke standardizaci výuky na školách. Rozhodně nesouhlasím Spíše nesouhlasím Spíše souhlasím Rozhodně souhlasím Nevím 7. Standardizace výuky na školách je pozitivní jev, protože usnadní přechod žáků mezi školami. Rozhodně nesouhlasím Spíše nesouhlasím Spíše souhlasím Rozhodně souhlasím Nevím 465