452 Příloha 1 – výsledná podoba dotazníků P.1-1 Ředitel základní nebo střední školy Mezinárodní testování První skupina otázek se týká mezinárodního testování, tj. účasti České republiky v hodnoceních PISA, TIMSS, PIRLS, ICILS a dalších. V následujících otázkách prosím určete, do jaké míry souhlasíte nebo nesouhlasíte s uvedenými výroky, případně odpovězte na přímo položenou otázku. Vyberte jen jednu možnost. 1. Mezinárodní testování žáků objektivně ukazuje výsledky českých žáků ve vzdělávání. Rozhodně nesouhlasím Spíše nesouhlasím Spíše souhlasím Rozhodně souhlasím Nevím Jaké mohou být podle Vás důvody neobjektivity výsledků mezinárodních šetření? …………………………………………….………………………………………………….... …………………………………………….……………………………………………………. …………………………………………….……………………………………………………. 2. Souhlasíte s tvrzením, že v mezinárodních testováních jsou využívány pro české prostředí netypické druhy příkladů? ano ne nevím O které druhy příkladů netypických pro české prostředí se podle Vás jedná? …………………………………………….………………………………………………….... …………………………………………….……………………………………………………. Věnujete ve výuce na Vaší škole těmto druhům příkladů (netypickým pro české prostředí) pozornost? ano ne Státem organizované plošné testování Druhá skupina otázek se týká státem organizovaného plošného testování – celoplošné generální zkoušky ověřování výsledků žáků 5. a 9. ročníků základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií a společné části maturitní zkoušky v případě středních škol. V následujících otázkách prosím určete, do jaké míry souhlasíte nebo nesouhlasíte s uvedenými výroky. Zatrhněte prosím jen jednu možnost. 452