435 CMEC (2010b). PCAP 2010 Mathematics, Science and Reading Assessment. Handbook for Schools. Toronto: Council of Ministers of Education. CMEC (2011a). Pan-Canadian Assessment Program. PCAP - 13 2007. Factors Contributing to Performance in Mathematics and Science. Toronto: Council of Ministers of Education. CMEC (2011b). Pan-Canadian Assessment Program. PCAP 2010. Report on the Pan-Canadian Assessment of Mathematics, Science and Reading. Toronto: Council of Ministers of Education. CMEC (2012). Pan-Canadian Assessment Program. PCAP - 13 2007. Report on Reading Strategies and Reading Achievement. Toronto: Council of Ministers of Education. CMEC (2013). Pan-Canadian Assessment Program (PCAP). Science Assessment Framework. Toronto: Council of Ministers of Education. COAG (2008a). National Education Agreement. Sydney: COAG Reform Council. COAG (2008b). National Partnership Agreement on Low Socio-Economic Status School Communities. Sydney: COAG Reform Council. COAG (2008c). National Partnership Agreement on Literacy and Numeracy. Sydney: COAG Reform Council. COAG (2008d). National Partnership Agreement on Improving Teacher Quality. Sydney: COAG Reform Council. COAG (2009a). National Agreement for Skills and Workforce Development. Sydney: COAG Reform Council. COAG (2009b). National Partnership Agreement on Youth Attainment. Sydney: COAG Reform Council. COAG (2009b). National Partnership on the Digital Education Revolution. Sydney: COAG Reform Council. COOLAHAN, J. (2003). Attracting, Developing, and Retaining Effective Teachers. Country Background Report for Ireland. Paris: OECD Publishing. CORSI-BUNKER, A. (2011). Guide to the Education System in the United States. Minnesota: University of Minnesota. ČŠI (2011a). Podpora rozvoje matematické gramotnosti v předškolním a základním vzdělávání. Tematická zpráva. Praha: Česká školní inspekce. ČŠI (2011b). Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti v předškolním a základním vzdělávání. Tematická zpráva. Praha: Česká školní inspekce. ČŠI (2012a). Analýza školních vzdělávacích programů pro základní vzdělávání za období 2007-2011. Tematická zpráva. Praha: Česká školní inspekce. ČŠI (2012b). Závěrečná zpráva o přípravě, průběhu a výsledcích první celoplošné generální zkoušky ověřování výsledků žáků v počátečním vzdělávání (ve školním roce 2011/2012 pilotovaném na úrovni 5. a 9. ročníku základních škol. Praha: Česká školní inspekce. ČŠI (2013a). Výroční zpráva České školní inspekce za školní rok 2011/2012. Tematická zpráva. Praha: Česká školní inspekce. ČŠI (2013b). Předběžná zpráva o průběhu druhé celoplošné generální zkoušky ověřování výsledků žáků na úrovni 5. a 9. ročníku. Praha: Česká školní inspekce. 435