431 Obrázek 4-2 zachycuje podstatu navrženého systému hodnocení efektivity nástrojů podpory zvyšování kvality ve vzdělávání. Agregace vstupních dat všech nástrojů pak umožňuje na stejném základě hodnotit vzdělávací politiku. Obrázek 4-2: Podstata systému hodnocení efektivity nástrojů podpory zvyšování kvality ve vzdělávání DOPORUČENÉ VARIANTY OPATŘENÍ Opatření 1.1 Varianta 3 Opatření 2.2.1 Varianta 2 Opatření 1.2 Varianta 2, výhledově s posunem k variantě 3 Opatření 2.2.2 Varianta 2 Opatření 1.3 Varianta 2, Varianta 3 ve vazbě na aktualizaci rámcových vzdělávacích programů Opatření 2.3.1 Bez formulace variant Opatření 1.4 Varianta 2 podmíněná realizací Opatření 3.2 Opatření 3.1 Varianta 2 Opatření 2.1.1 Bez formulace variant Opatření 3.2 Varianta 2 Opatření 2.1.2 Varianta 1 Opatření 3.3 Bez formulace variant Monitoring a reporting Hodnoty vstupů a výstupů/výsledků aktivit nástroje Hodnocení efektivnosti aktivit nástroje - Metody benchmarkingu (např. DEA analýza) Vztahy mezi vstupy a výstupy/výsledky nástroje - Korelační analýza Hodnocení potenciálních dopadů nástroje - Metody regresní analýzy Vysvětlení přínosů dílčích způsobů hodnocení: 1. Hodnocení efektivnosti umožňuje identifikovat aktivity s nejlepším poměrem vstupů k dosaženým výstupům/výsledkům. Takto lze identifikovat rovněž příklady dobré praxe. 2. Hodnocení vazeb mezi vstupy a výstupy/výsledky nástroje odpovídá na otázku, jak silný je vztah mezi vstupy a dosaženými výstupy/výsledky a rovněž, zda je takový vztah pozitivní či negativní. 3. Hodnocení potenciálních dopadů nástroje lze využít pro identifikaci dílčích faktorů, které nejvíce přispívají k dosažení výstupů/výsledků. Takto představují podpůrný nástroj v rozhodování o rozdělení vstupů na dílčí typy intervencí. 431