405 prioritní oblast dotýká zasazení konceptu základních gramotností v rámci cílů vzdělávacího systému České republiky. Takto se koncept základních gramotností prostřednictvím svého zasazení v cílech vzdělávacího systému následně promítá v dalších elementech návrhu Koncepce. 2. Druhá prioritní oblast je utvářena nástroji sledování a hodnocení vzdělávacích výsledků. V souladu s modelem OECD a v návaznosti na strukturaci tohoto textu jsou rozlišeny nástroje sledování a hodnocení vzdělávacích výsledků na úrovni žáků, škol, učitelů a systému České republiky. 3. Třetí prioritní oblast se dotýká otázky sledování a hodnocení efektivity ve vzdělávání v České republice, a to s důrazem na vazby dosažených vzdělávacích výsledků na jedné straně a finančních vstupů na straně druhé. Pro každou ze tří definovaných prioritních oblastí je formulován globální cíl, který je v případě druhé prioritní oblasti ještě rozveden prostřednictvím specifických cílů. Návrh Koncepce v tomto směru respektuje tradiční hierarchický přístup k tvorbě koncepčních dokumentů, který je utvářen rovněž ve vazbě na vymezení opatření přispívajících k dosažení globálních, respektive specifických cílů. Konečně pro každé opatření je doplněna specifikace o vybrané dílčí charakteristiky v podobě: - zdůvodnění opatření, - představení přínosů opatření, - formulace rizik opatření, - hodnocení proveditelnosti opatření včetně předpokládaných dopadů do legislativy, - identifikace vazeb mezi výsledky vzdělávání a náklady na jejich dosažení. S ohledem na potřebu návrhu Koncepce reagovat na řadu vnějších podmínek, jsou opatření vesměs formulována variantně. 405