402 Tabulky 3-12 a 3-13 poskytují výsledky hodnocení založeného na aplikaci Kruskal-Wallisova testu, když naznačují, v rámci kterých charakteristik škol lze sledovat statisticky významné rozdíly v odpovědích ředitelů a učitelů škol na jedno nebo pětiprocentní hladině významnosti. Hlavní závěry lze v tomto ohledu shrnout takto: - V rámci hodnocení využití výsledků státem organizovaného plošného testování pro marketingové účely se jako statisticky významná diferencující charakteristika školy ukazuje v odpovědích ředitelů i učitelů druh a typ školy s častějším využitím ze strany středních škol ve srovnání se školami základními. Statisticky významný rozdíl je pak možné pozorovat rovněž v odpovědích ředitelů vzhledem k charakteristikám velikosti školy a lokalizace sídla školy v regionální/sídelní hierarchii, a v odpovědích učitelů vzhledem k charakteristikám zřizovatele školy a účasti v mezinárodním šetření. V tomto ohledu uvádí častější využití výsledků pro marketingové účely ředitelé velkých škol a škol lokalizovaných výše v regionální/sídelní hierarchii, respektive učitelé neveřejných škol a škol, které se v nedávné minulosti účastnily mezinárodního testování. Tabulka 3-12: Asymptotická významnost Kruskal-Wallisova testu pro odpovědi ředitelů škol vzhledem k vybraným otázkám (O11, O12) a vzhledem ke sledovaným charakteristikám školy Charakteristika školy Otázky O11 O12 Druh školy 0,002** 0,063 Příslušnost sídla školy k území kraje 0,752 0,847 Velikost školy 0,008** 0,090 Typ zřizovatele 0,134 0,187 Typ základní a střední školy 0,000** 0,148 Poloha sídla školy v rámci sídelní/regionální hierarchie 0,003** 0,866 Poloha sídla školy k regionům se soustředěnou podporou státu 0,185 0,507 Účast školy v mezinárodním šetření 0,765 0,724 * Statisticky významný rozdíl na pětiprocentní hladině významnosti ** Statisticky významný rozdíl na jednoprocentní hladině významnosti Zdroj: vlastní zpracování 402