401 Tabulka 3-10: Asymptotická významnost Kruskal-Wallisova testu pro odpovědi ředitelů škol vzhledem k vybraným otázkám (O10, O16, O20) a vzhledem ke sledovaným charakteristikám školy Charakteristika školy Otázky O10 O16 O20 Druh školy 0,225 0,263 0,007** Příslušnost sídla školy k území kraje 0,121 0,025* 0,681 Velikost školy 0,014* 0,753 0,031* Typ zřizovatele 0,476 0,467 0,660 Typ základní a střední školy 0,052 0,403 0,222 Poloha sídla školy v rámci sídelní/regionální hierarchie 0,864 0,005** 0,522 Poloha sídla školy k regionům se soustředěnou podporou státu 0,391 0,188 0,401 Účast školy v mezinárodním šetření 0,019* 0,662 0,144 * Statisticky významný rozdíl na pětiprocentní hladině významnosti ** Statisticky významný rozdíl na jednoprocentní hladině významnosti Zdroj: vlastní zpracování Tabulka 3-11: Asymptotická významnost Kruskal-Wallisova testu pro odpovědi učitelů škol vzhledem k vybraným otázkám (O10, O16, O20) a vzhledem ke sledovaným charakteristikám školy Charakteristika školy Otázky O10 O16 O20 Druh školy 0,074 0,001** 0,000** Příslušnost sídla školy k území kraje 0,160 0,003** 0,284 Velikost školy 0,243 0,071 0,000** Typ zřizovatele 0,107 0,916 0,001** Typ základní a střední školy 0,474 0,424 0,000** Poloha sídla školy v rámci sídelní/regionální hierarchie 0,460 0,009** 0,560 Poloha sídla školy k regionům se soustředěnou podporou státu 0,348 0,339 0,824 Účast školy v mezinárodním šetření 0,192 0,729 0,008** * Statisticky významný rozdíl na pětiprocentní hladině významnosti ** Statisticky významný rozdíl na jednoprocentní hladině významnosti Zdroj: vlastní zpracování • Externí testování, zveřejnění výsledků a jejich využití Třetí okruh hodnocení se zaměřuje na dvě dílčí otázky postojů ředitelů a učitelů dotazovaných škol týkajících se: - využití výsledků státem organizovaného plošného testování jako marketingového nástroje (viz otázka 11 dotazníků ředitelů i učitelů), - zpřístupnění výsledků státem organizovaného plošného testování veřejnosti (viz otázka 12 dotazníků ředitelů i učitelů). 401