399 Celkově lze za dílčí faktory diferenciace odpovědí ředitelů a učitelů škol ve vztahu k pozitivnímu vnímání státem organizovaného plošného testování považovat zejména: - faktor předpokládaných výsledků žáků ve státem organizovaném plošném testování, - faktor socioekonomických předpokladů regionů ve vztahu k očekávaným přínosům, - faktor zkušenosti školy s mezinárodním testováním ve vztahu k objektivitě výsledků. Tabulka 3-8: Asymptotická významnost Kruskal-Wallisova testu pro odpovědi ředitelů škol vzhledem k vybraným otázkám (O3, O4, O5) a vzhledem ke sledovaným charakteristikám školy Charakteristika školy Otázky O3 O4 O5 Druh školy 0,432 0,158 0,333 Příslušnost sídla školy k území kraje 0,758 0,659 0,208 Velikost školy 0,010* 0,165 0,125 Typ zřizovatele 0,582 0,564 0,747 Typ základní a střední školy 0,008* 0,128 0,153 Poloha sídla školy v rámci sídelní/regionální hierarchie 0,756 0,883 0,447 Poloha sídla školy k regionům se soustředěnou podporou státu 0,168 0,168 0,967 Účast školy v mezinárodním šetření 0,122 0,233 0,265 * Statisticky významný rozdíl na pětiprocentní hladině významnosti ** Statisticky významný rozdíl na jednoprocentní hladině významnosti Zdroj: vlastní zpracování Tabulka 3-9: Asymptotická významnost Kruskal-Wallisova testu pro odpovědi učitelů škol vzhledem k vybraným otázkám (O3, O4, O5) a vzhledem ke sledovaným charakteristikám školy Charakteristika školy Otázky O3 O4 O5 Druh školy 0,000** 0,000** 0,009** Příslušnost sídla školy k území kraje 0,278 0,735 0,210 Velikost školy 0,474 0,808 0,299 Typ zřizovatele 0,167 0,772 0,049* Typ základní a střední školy 0,000** 0,000** 0,002** Poloha sídla školy v rámci sídelní/regionální hierarchie 0,549 0,006* 0,385 Poloha sídla školy k regionům se soustředěnou podporou státu 0,010* 0,040* 0,077 Účast školy v mezinárodním šetření 0,022 0,077 0,004** * Statisticky významný rozdíl na pětiprocentní hladině významnosti ** Statisticky významný rozdíl na jednoprocentní hladině významnosti Zdroj: vlastní zpracování 399