396 • Práce České školní inspekce V případě práce České školní inspekce se naše hodnocení zaměřilo na tři otázky: - hodnocení přínosnosti práce České školní inspekce k dosahované kvalitě školy ve vzdělávání pohledem ředitelů škol respektive učitelů a dalších pedagogických pracovníků, - hodnocení postojů ke změnám v práci České školní inspekce ve směru posilování její poradenské a vzdělávací činnosti, respektive realizace činností se zohledněním dosahovaných výsledků ve státem organizovaném testování. V odpovědích na tři výše uvedené otázky se ukazuje, že ředitelé škol i učitelé a další pedagogičtí pracovníci vnímají existenci příležitostí ke zlepšování práce České školní inspekce (viz obrázek 3-29), a to zejména ve vazbě na posilování její poradenské a vzdělávací funkce (viz obrázek 3-30). Naopak rizikově/výsledkově orientovaný přístup k realizaci inspekcí se nezdá být v českém prostředí preferován (viz obrázek 3-31). Obrázek 3-29: Podíl (ne)souhlasných odpovědí respondentů jednotlivých cílových skupin šetření na tezi „Česká školní inspekce svojí inspekční činností přispívá ke zvyšování kvality výuky v naší škole.“ Zdroj: vlastní zpracování 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Ředitel Učitel a DPP Rozhodně nesouhlasím Spíše nesouhlasím Spíše souhlasím Rozhodně souhlasím 396