394 Obrázek 3-26: Podíl odpovědí respondentů jednotlivých cílových skupin šetření týkající se jejich informovanosti o státem organizovaném plošném testování Zdroj: vlastní zpracování 3.2.6 Komerční testování a práce České školní inspekce Šestá část hodnocení realizovaného dotazníkového šetření se zaměřuje na další dvě formy externího hodnocení kvality ve vzdělávání v České republice – na komerční testování a práci České školní inspekce. • Komerční testování V případě komerčního testování se naše první otázka ptá cílových skupin ředitelů, učitelů a dalších pedagogických pracovníků a žáků, zda využívají či využili komerční testování. Obrázek 3-27 ukazuje, že zhruba polovina ředitelů, učitelů a dalších pedagogických pracovníků, a žáků uvádí svou účast na komerčním testování. Současně cílové skupiny ředitelů škol respektive učitelů a dalších pedagogických pracovníků, stejně jako cílové skupiny školních inspektorů a zřizovatelů škol, nepovažují komerční testování za lepší než státem organizované plošné testování (viz obrázek 3-28). 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Zřizovatel Zaměstnavatel Zákonný zástupce Nevím nic Spíše nedostatek informací Dostatek informací 394