392 Obrázek 3-23: Podíl (ne)souhlasných odpovědí respondentů jednotlivých cílových skupin šetření na tezi „Realizace státem organizovaného plošného testování žáků výrazně zvyšuje pracovní zátěž učitelů.“ Zdroj: vlastní zpracování Třetí a čtvrtá otázka hodnocení se zajímá o preference dotazovaných skupin účastníků ve vzdělávání ve vztahu k: - realizaci státem organizovaného plošného testování s využitím počítačové či tištěné podoby, - realizaci státem organizovaného plošného testování v celoplošné či výběrové podobě. Obrázky 3-24 a 3-25 poskytují odpovědi na dvě výše uvedené oblasti preferencí. V tomto ohledu se ukazuje, že cílové skupiny ředitelů, učitelů a dalších pedagogických pracovníků i školních inspektorů dávají přednost: - počítačově založené formě státem organizovaného plošného testování, - celoplošné formě státem organizovaného plošného testování. Nejsilněji jsou výše uvedené preference pozorovatelné v případě cílové skupiny školních inspektorů. Za pozornost přitom stojí ta skutečnost, že cílová skupina žáků uvádí pouze mírnou preferenci počítačově založené formy státem organizovaného plošného testování. 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Ředitel Učitel a DPP Inspektor Rozhodně nesouhlasím Spíše nesouhlasím Spíše souhlasím Rozhodně souhlasím 392