389 Obrázek 3-18: Podíl (ne)souhlasných odpovědí respondentů jednotlivých cílových skupin šetření na tezi „Zveřejňování výsledků státem organizovaného plošného testování žáků by vedlo k vytvoření dobrých škol s lepšími žáky a špatných škol s horšími žáky.“ Zdroj: vlastní zpracování Obrázek 3-19 se vrací k první hypotéze tohoto okruhu, když se blíže zabývá otázkou, zda by výsledky státem organizovaného plošného testování měly být využity k hodnocení efektivity vynaložených finančních prostředků. V tomto ohledu je postoj dotazovaných skupin účastníků ve vzdělávání převážně negativní a ukazuje na relativně nízkou ochotu spojovat otázky kvality vzdělávání a efektivity financování. Toto se projevuje rovněž v častém nesouhlasném postoji skupin účastníků ve vzdělávání k utváření speciálních finančních nástrojů na podporu nejvíce zaostávajících škol (viz obrázek 3-20). Obrázek 3-19: Podíl (ne)souhlasných odpovědí respondentů jednotlivých cílových skupin šetření na tezi „Výsledky státem organizovaného plošného testování žáků jsou využívány zřizovatelem naší školy k hodnocení efektivity vynaložených finančních prostředků.“ Zdroj: vlastní zpracování Konečně třetí hypotéza tohoto okruhu se věnuje otázkám využití státem organizovaného plošného testování pro zdůraznění kvality školy. V tomto ohledu hypotéza tvrdí, že výsledky státem organizovaného plošného testování nejsou využívány jako marketingový nástroj s ohledem na krátkou dobu jeho existence (viz H4c). Obrázek 3-21 nabízí závěry hodnocení relevantní otázky, přičemž pokazuje na zajímavý nesoulad, kdy: - skupiny ředitelů a učitelů škol častěji uvádí nesouhlas s tvrzením o využití výsledků státem organizovaného plošného testování jako marketingového nástroje školy, - skupiny školních inspektorů, zřizovatelů a zákonných zástupců uvádí častěji souhlas s tvrzením o využití státem organizovaného plošného testování jako marketingového nástroje školy. 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Ředitel Učitel a DPP Inspektor Zřizovatel Zákonný zástupce Rozhodně nesouhlasím Spíše nesouhlasím Spíše souhlasím Rozhodně souhlasím 389