386 Obrázek 3-14: Podíl (ne)souhlasných odpovědí respondentů jednotlivých cílových skupin šetření na tezi „Propojení obsahu školního vzdělávacího programu na naší škole s obsahem státem organizovaného plošného testování žáků je dostatečné.“ Zdroj: vlastní zpracování Doplňující hypotéza se pak zaměřila na poněkud širší vztah státem organizovaného plošného testování a možnosti žáků přecházet mezi školami, a to vzhledem k vyššímu stupni standardizace výuky. Hypotéza v tomto ohledu předpokládala pozitivní vnímání vlivu státem organizovaného plošného testování na možnost žáků přecházet mezi školami (viz H3b). Obrázky 3-15 a 3-16 nabízí odpověď k formulované hypotéze prostřednictvím myšlenky tranzitivity. Primárně obrázek 3-15 ukazuje na vysoce souhlasný postoj všech dotazovaných skupin účastníků ve vzdělávání na otázku, zda státem organizované plošné testování vede ke zvýšení stupně standardizace výuky. Obrázek 3-16 pak tento závěr doplňuje o poznatek, že standardizace výuky je všemi dotazovanými skupinami účastníků ve vzdělávání vnímána jako pozitivní jev, neboť usnadňuje přechod žáků mezi školami. Spojením obou závěrů lze důvodně předpokládat, že rovněž státem organizované plošné testování žáků, vedoucí k vyšší standardizaci výuky, přispívá ke zlepšení možností přechodu žáků mezi školami, tj. prostupnosti vzdělávacího systému. 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Ředitel Učitel a DPP Inspektor Žák Rozhodně nesouhlasím Spíše nesouhlasím Spíše souhlasím Rozhodně souhlasím 386