383 Obrázek 3-10: Podíl (ne)souhlasných odpovědí respondentů jednotlivých cílových skupin šetření na tezi „Výsledky společné části státní maturity by měly být využívány při přijímacím řízení na vysoké školy.“ Pozn.: N = 208 pro soukromý a neziskový sektor; N = 58 pro veřejný sektor; N = 21 pro vysoké a vyšší odborné školy Zdroj: vlastní zpracování Třetí a čtvrtá hypotéza okruhu se týká dopadů státem organizovaného plošného testování na pocity a chování vybraných skupin účastníků vzdělávání. Takto třetí hypotéza okruhu hovoří o tom, že státem organizované plošné testování je zdrojem obav pro učitele (viz H2c) a čtvrtá hypotéza okruhu o tom, že podvodné jednání ze strany hlavních skupin účastníků vzdělávání je při státem organizovaném plošném testování zaznamenáno jen výjimečně (H2d). Obrázky 3-11 a 3-12 poskytují odpovědi na obě z uvedených hypotéz, když poukazují na dvě základní skutečnosti: - Skupiny účastníků ve vzdělávání ředitel, učitel a další pedagogický pracovník a žák vesměs nesouhlasí s vnímáním státem organizovaného plošného testování jako zdroje obav učitelů. Jedinou skupinou, která častěji uvádí souhlas s tímto tvrzením, je skupina školních inspektorů. - V případě podvodného jednání uvádí svůj souhlas s jeho existencí všechny čtyři dotazované skupiny. Za pozornost stojí, že četnost výskytu takového chování se snižuje v posloupnosti žák – školní inspektor – učitel – ředitel. 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Soukromý a neziskový sektor Veřejný sektor Vysoká či vyšší odborná škola Zřizovatel Žák Zákonný zástupce Rozhodně nesouhlasím Spíše nesouhlasím Spíše souhlasím Rozhodně souhlasím 383