382 Obrázek 3-9: Podíl (ne)souhlasných odpovědí respondentů jednotlivých cílových skupin šetření na tezi „Výsledky společné části státní maturity považuji za objektivní ukazatel kvality žáka, který zohledňuji při přijímacím řízení do zaměstnání nebo na vysokou školu.“ Pozn.: N = 208 pro soukromý a neziskový sektor; N = 58 pro veřejný sektor; N = 21 pro vysoké a vyšší odborné školy Zdroj: vlastní zpracování V kontextu výše uvedených skutečností se rovněž nabízí otázka, jak se cílové skupiny šetření staví obecně k možnostem využití výsledků společné části maturitní zkoušky jako nástroje v rozhodování o přijetí žáků středních škol na vysokou či vyšší odbornou školu. Obrázek 3-10 poskytuje základní odpověď na tuto otázku, když poukazuje: - na neexistenci preferovaného názoru ze strany skupin účastníků zákonný zástupce, zřizovatel a žák, - na spíše souhlasný postoj všech dílčích kategorií zaměstnavatelů. 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Soukromý a neziskový sektor Veřejný sektor Vysoká či vyšší odborná škola Rozhodně nesouhlasím Spíše nesouhlasím Spíše souhlasím Rozhodně souhlasím 382