379 středních škol k souhlasnému stanovisku s objektivitou mezinárodních testování ve srovnání s učiteli základních škol. Obrázek 3-5: Podíl (ne)souhlasných odpovědí respondentů jednotlivých cílových skupin šetření na tezi „Mezinárodní testování žáků objektivně ukazuje výsledky českých žáků ve vzdělávání.“ Zdroj: vlastní zpracování 3.2.2 Externí testování a chování a rozhodování skupin účastníků ve vzdělávání Druhý okruh hypotéz se zaměřuje na vybrané aspekty rozhodovacího procesu hodnocených skupin účastníků ve vzdělávání ve vazbě na externí testování. První hypotéza se týká vnímání státem organizovaného plošného testování jako nástroje, který je využíván pro zajištění zpětné vazby učitelům o vzdělávacích potřebách jejich žáků (viz H2a). Obrázek 3-6 ukazuje relativně vyšší míru souhlasu s tímto tvrzením u všech hodnocených skupin účastníků, s výjimkou skupiny žáků. Nejvyšší stupeň souhlasu lze pozorovat u skupiny školních inspektorů s tím, že relativně vyšší míru souhlasu uvádí rovněž skupiny ředitelů respektive zřizovatelů škol. 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Ředitel Učitel a DPP Inspektor Rozhodně nesouhlasím Spíše nesouhlasím Spíše souhlasím Rozhodně souhlasím 379