367 Takto vytvořený základní rámec obsahového zaměření výběrového šetření byl v dalším kroku převeden do podoby otázek dotazníku s tím, že jejich výsledná podoba byla upravena na bázi expertního posouzení. Příloha 1 představuje otázky dotazníků, které byly využity pro zajištění odpovědí respondentů dotazovaných skupin účastníků ve vzdělávání. S ohledem na zaměření výběrového šetření na názory, postoje a z nich vyplývající chování dotazovaných skupin účastníků vzdělávání jsou převážně voleny otázky vyjadřující souhlasné či nesouhlasné stanovisko respondentů na Likertově škále. Některé otázky jsou zaměřeny na situaci školy, zatímco jiné otázky jsou formulovány obecně, a to v návaznosti na kontext situace. Vazby mezi hodnocenými riziky/dopady uvedenými v tabulce 3-1 a otázkami dotazníků jednotlivých dotazovaných skupin účastníků vzdělávání (viz příloha 1) pak zachycuje tabulka 3-2. Zdůrazněme, že relevance hodnocených rizik/dopadů a na ně navazujících otázek dotazníků je zcela přirozeně odlišná pro jednotlivé skupiny účastníků vzdělávání a že výsledná podoba dotazníků respektuje potřebu zohlednit rozdíly mezi jednotlivými druhy škol. Tabulka 3-2: Matice vztahů definovaných rizik/dopadů (viz tabulka 3-1) a formulovaných otázek dotazníkového šetření pro jednotlivé dotazované skupiny účastníků ve vzdělávání (viz Příloha 1) Riziko/Dopad* Ředitel, inspektor Učitel** Zřizovatel Zaměstnavatel Žák Zákonný zástupce RD1 O3 O3 O1 O1 O1 RD2 O4 (O2) O4 (O2) O2 O2 O1 O2 RD3 O5 (O1) O5 (O1) O3 O2 RD4 O7 O4-5 OS6 O7-8 RD5 O6 O6 O3 RD6 Posouzeno expertně jako nerelevantní RD7 O7-8 O7-8 RD8 O9-10, O20 O9-10, O19 O4 O4 O3-4 RD9 O11 O11 O5 O5 RD10 O12 O12 O6 O3 O5 O6 RD11 O13 O13 O8 O9 RD12 O14-15 O14 O9-10 O10 RD13 O16 O15 OZ6/S8; OS7 RD14 O17-19, O22 O16-18, O21 O12 O6 OZ7/S9; OZ9/S11 O11 RD15 O21 O20 OZ8/S10 * Vymezení rizik/dopadů podle tabulky 2-1; u skupiny žáků písmeno Z pro žáky základních škol a písmeno S pro žáky středních škol ** Čísla otázek pro dotazník pro učitele základních škol a středních škol s maturitou Pozn.: v závorce relevantní doplňkové otázky týkající se mezinárodního testování, komerčního testování a činnosti České školní inspekce Zdroj: vlastní zpracování 367