343 • Kvalita domácích předpokladů vzdělávání žáka Třináctá hodnocená charakteristika našeho zájmu se zabývá otázkou, zda výsledky žáků v hodnocení PIRLS/TIMSS ovlivňuje kvalita jejich domácích předpokladů reprezentovaná vzděláním a zaměstnáním rodičů respektive kvalitou vybavenosti domácností vzdělávacími pomůckami. Obrázek 2-87 ukazuje zásadní význam kvality domácích předpokladů vzdělávání pro dosahované výsledky žáků. Jinými slovy žák s vysokou kvalitou domácích předpokladů pro vzdělávání má rovněž lepší předpoklady dosahovat lepší vzdělávací výsledky. Obrázek 2-87: Podíl výsledků žáků s vysokou kvalitou domácích předpokladů pro vzdělávání k výsledkům žáků s nízkou kvalitou domácích předpokladů pro vzdělávání v hodnocení PIRLS/TIMSS 2011 upravený rozdílem jednotkou 1; čtenářská, matematická, přírodovědná gramotnost Pozn.: nezahrnuje USA a Velkou Británii - Anglii pro všechny tři gramotnosti; Dánsko, Kanadu a Nový Zéland pro matematickou a přírodovědnou gramotnost Zdroj: Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 343