342 • Socioekonomický statut navštěvované školy Dvanáctá hodnocená charakteristika našeho zájmu se zabývá otázkou, zda výsledky žáků v hodnocení PIRLS/TIMSS ovlivňuje socioekonomický statut jimi navštěvované školy. Obrázek 2-86 ukazuje zásadní význam socioekonomického statutu navštěvované školy pro dosahované výsledky žáků. Jinými slovy žák, navštěvující školu s vysokým socioekonomickým statutem, má rovněž lepší předpoklady dosahovat lepší vzdělávací výsledky. Obrázek 2-86: Podíl výsledků žáků navštěvujících školu s nižším socioekonomickým statutem k výsledkům žáků navštěvujících školu s vyšším socioekonomickým statutem v hodnocení PIRLS/TIMSS 2011 upravený rozdílem jednotkou 1; čtenářská, matematická, přírodovědná gramotnost Zdroj: Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 342