337 • Podíl žáků jiného jazykového původu Devátá hodnocená charakteristika našeho zájmu se zabývá otázkou, jakých výsledků v hodnocení PISA dosahují žáci tříd s vysokým zastoupením žáků jiného jazykového původu. Obrázek 2-81 ukazuje, že prakticky u všech hodnocených zemí, s výjimkou Irska, dosahují žáci tříd s vyšším podílem žáků jiného jazykového původu horších výsledků ve srovnání s třídami s nižším podílem žáků jiného jazykového původu. Obrázek 2-81: Podíl výsledků žáků navštěvujících třídy s méně než 10 % žáků jiného jazykového původu k výsledkům žáků navštěvujících třídy s více než 10 % žáků jiného jazykového původu v hodnocení PISA 2009 upravený rozdílem jednotkou 1; čtenářská, matematická, přírodovědná gramotnost Zdroj: databáze PISA 2009 337