336 • Seskupování žáků do tříd podle schopnosti Osmá hodnocená charakteristika našeho zájmu se zabývá otázkou, zda lepších výsledků v hodnocení PISA dosahují žáci, kteří jsou ve škole seskupování do tříd podle svých schopností. Obrázek 2-80 ukazuje ambivalentní závěry tohoto srovnání, kdy zejména v případě Dánska, Norska a Velké Británie – Anglie lze pozorovat výrazně lepší výsledky žáků, kteří nenavštěvují třídy utvářené podle schopností žáků, zatímco v případě USA, Slovenska či České republiky je tomu naopak. Obrázek 2-80: Podíl výsledků žáků, kteří nejsou seskupování do tříd podle svých schopností k výsledkům žáků, kteří jsou seskupování do tříd podle svých schopností v hodnocení PISA 2009 upravený rozdílem jednotkou 1; čtenářská, matematická, přírodovědná gramotnost Zdroj: databáze PISA 2009 336