333 • Délka praxe učitele Pátá hodnocená charakteristika našeho zájmu se zabývá otázkou, zda výsledky žáků v hodnocení PIRLS/TIMSS ovlivňuje délka praxe jejich učitelů. Obrázek 2-77 ukazuje poměrně ambivalentní poznatky v tomto směru, kdy v některých zemích dosahují lepší výsledky žáci vyučovaní učiteli s delší praxí, zatímco v jiných zemích dosahují lepší výsledky žáci vyučovaní učiteli s praxí kratší. Takto se délka praxe učitelů nejeví jako klíčový prvek ovlivňující vzdělávací výsledky žáků. Obrázek 2-77: Podíl výsledků žáků vyučovaných učiteli s praxí kratší než 5 let k výsledkům žáků vyučovaných učiteli s praxí delší než 20 let v hodnocení PIRLS/TIMSS 2011 upravený rozdílem jednotkou 1; čtenářská, matematická, přírodovědná gramotnost Zdroj: Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 333