320 Obrázek 2-67: Vztah kategorie rámcových podmínek škol pro rozvoj základních gramotností „Kvalita předpokladů matematické gramotnosti“ a dosažené úrovně matematické gramotnosti sledovaných zemí v hodnocení TIMSS 2011 Zdroj: vlastní zpracování na základě OECD – základní indikátory, databáze PISA 2009, Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) Obrázky 2-66 a 2-67 nepotvrzují formulovaný předpoklad, když ukazují na poměrně různorodé postavení sledovaných zemí ve vazbě na hodnoty jejich kvality předpokladů matematické gramotnosti a dosažené úrovně matematické gramotnosti. Tuto skutečnost zároveň potvrzují vybrané statistiky korelační analýzy v tabulce 2-61, které ukazují na relativně slabý inverzní vztah mezi oběma proměnnými. V tomto kontextu se opětovně projevuje poměrně subjektivní charakter dílčích ukazatelů kompozitního ukazatele kvality předpokladů čtenářské gramotnosti. 320