315 Tabulka 2-59: Základní statistiky korelační analýzy vztahu kompozitního ukazatele kategorie rámcových podmínek škol pro rozvoj základních gramotností „Socioekonomické předpoklady domácího prostředí žáka“ a dosažené úrovně základních gramotností sledovaných zemí v hodnocení PISA 2009 a PIRLS/TIMSS 2011 Testování Typ korelace Hodnota Statistická významnost PISA 2009 Pearsonova korelace 0,525 0,037* Spearmanovo rho 0,514 0,042* PIRLS/TIMSS 2011 Pearsonova korelace 0,234 0,383 Spearmanovo rho 0,248 0,355 * Statisticky významný výsledek na 95 procentní hladině významnosti Pozn.: Dosažená úroveň základních gramotností jako průměrná hodnota země ve čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti Zdroj: vlastní zpracování na základě OECD – základní indikátory, databáze PISA 2009, Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 315