309 Tabulka 2-57: Základní statistiky korelační analýzy vztahu kompozitního ukazatele kategorie rámcových podmínek škol pro rozvoj základních gramotností „Důraz na konkurenci a selektivitu ve vzdělávání“ a dosažené úrovně základních gramotností sledovaných zemí v hodnocení PISA 2009 a PIRLS/TIMSS 2011 Testování Typ korelace Hodnota Statistická významnost PISA 2009 Pearsonova korelace -0,021 0,938 Spearmanovo rho -0,040 0,884 PIRLS/TIMSS 2011 Pearsonova korelace -0,030 0,913 Spearmanovo rho 0,069 0,801 Pozn.: Dosažená úroveň základních gramotností jako průměrná hodnota země ve čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti Zdroj: vlastní zpracování na základě OECD – základní indikátory, databáze PISA 2009, Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 309