306 Tabulka 2-56: Základní statistiky korelační analýzy vztahu kompozitního ukazatele kategorie rámcových podmínek škol pro rozvoj základních gramotností „Zastoupení mladých učitelů a učitelů mužského pohlaví“ a dosažené úrovně základních gramotností sledovaných zemí v hodnocení PISA 2009 a PIRLS/TIMSS 2011 Testování Typ korelace Hodnota Statistická významnost PISA 2009 Pearsonova korelace 0,282 0,329 Spearmanovo rho 0,353 0,215 PIRLS/TIMSS 2011 Pearsonova korelace 0,192 0,510 Spearmanovo rho 0,378 0,183 Pozn.: Dosažená úroveň základních gramotností jako průměrná hodnota země ve čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti Zdroj: vlastní zpracování na základě OECD – základní indikátory, databáze PISA 2009, Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 306