303 Tabulka 2-55: Základní statistiky korelační analýzy vztahu kompozitního ukazatele kategorie rámcových podmínek škol pro rozvoj základních gramotností „Úroveň stimulujících faktorů práce učitelů“ a dosažené úrovně základních gramotností sledovaných zemí v hodnocení PISA 2009 a PIRLS/TIMSS 2011 Testování Typ korelace Hodnota Statistická významnost PISA 2009 Pearsonova korelace 0,329 0,232 Spearmanovo rho 0,259 0,351 PIRLS/TIMSS 2011 Pearsonova korelace 0,327 0,235 Spearmanovo rho 0,381 0,161 Pozn.: Dosažená úroveň základních gramotností jako průměrná hodnota země ve čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti Zdroj: vlastní zpracování na základě OECD – základní indikátory, databáze PISA 2009, Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 303