282 • Zastoupení mladých učitelů a učitelů mužského pohlaví Kompozitní ukazatel kategorie „Zastoupení mladých učitelů a učitelů mužského pohlaví“ je tvořen pěti indikátory v souladu s tabulkou 2-24, přičemž všem indikátorům kategorie je přiřazena stejná váha. Poznamenejme, že z hodnocení byly vyřazeny Austrálie a Dánsko s ohledem na chybějící data. Obrázek 2-42 znázorňuje pořadí sledovaných zemí vzhledem k takto utvořenému kompozitnímu ukazateli. Tabulka 2-45 pak představuje typologii hodnocených zemí ve vztahu k hodnotám zastoupení mladých učitelů a učitelů mužského pohlaví s tím, že vymezuje čtyři typy zemí v souladu s metodikou formulovanou v úvodu kapitoly 2.3: - země s vysokým či vyšším zastoupením mladých učitelů a učitelů mužského pohlaví jsou charakteristické vyššími hodnotami indikátorů, - země s nízkým či nižším zastoupením mladých učitelů a učitelů mužského pohlaví jsou charakteristické nižšími hodnotami indikátorů. Česká republika se v tomto ohledu řadí mezi země s relativně nízkým zastoupením mladých učitelů a učitelů mužského pohlaví. Obrázek 2-42: Hodnota kompozitního ukazatele konstruovaného z indikátorů kategorie „Zastoupení mladých učitelů a učitelů mužského pohlaví“ pro sledované země Pozn.: bez Austrálie a Dánska s ohledem na chybějící data Zdroj: podle OECD – základní indikátory, databáze PISA 2009, Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 282