278 • Výše financování vzdělávání Kompozitní ukazatel kategorie „Výše financování vzdělávání“ je tvořen čtyřmi indikátory v souladu s tabulkou 2-24, přičemž každému z těchto indikátorů je přiřazena stejná váha. Obrázek 2-39 znázorňuje pořadí sledovaných zemí vzhledem k takto utvořenému kompozitnímu ukazateli. Tabulka 2-42 pak představuje typologii hodnocených zemí ve vztahu k financování vzdělávání s tím, že vymezuje čtyři typy zemí v souladu s metodikou formulovanou v úvodu kapitoly 2.3: - země s vysokou či vyšší finanční alokací vydávají relativně vyšší finanční prostředky přepočtené na počet žáků a na HDP země, - země s nízkou či nižší finanční alokací vydávají relativně nižší finanční prostředky přepočtené na počet žáků a na HDP země. Česká republika se v tomto ohledu, spolu s dalšími dvěma středoevropskými postkomunistickými zeměmi, řadí mezi země s relativně nízkou finanční alokací na vzdělávání. Obrázek 2-39: Hodnota kompozitního ukazatele konstruovaného z indikátorů kategorie „Výše financování vzdělávání“ pro sledované země Pozn.: bez Německa s ohledem na chybějící data Zdroj: podle OECD – základní indikátory, databáze PISA 2009, Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 278