266 2.3.13 Spojené státy americké Obrázky 2-31 a 2-32 uvádí hodnoty obecných respektive specifických indikátorů rámcových podmínek škol USA pro rozvoj základních gramotností. Tabulka 2-38 shrnuje přehled indikátorů, ve kterých USA dosahují relativně pozitivních či relativně negativních hodnot v rámci hodnoceného vzorku zemí OECD. Definice těchto hodnot je založena na bázi standardizované hodnoty indikátorů s tím, že země dosahuje relativně pozitivních hodnot v případě, kdy hodnota indikátorů je vyšší než 1,0 a relativně negativních hodnot v případě, kdy hodnota indikátoru je nižší než -1,0. Tabulka 2-38: Přehled obecných a specifických indikátorů USA s relativně pozitivní respektive relativně negativní hodnotou Hodnota indikátoru Indikátory Relativně pozitivní O1-1: Výdaje na vzdělávání na žáka - ZŠ O1-2: Výdaje na vzdělávání na žáka - SŠ O5-2: Streaming do tříd O6-4: Narušování výuky ze strany žáků O6-7: Ochota učitele dodatečné pomoci žákovi O7-3: Žáci s alespoň jedním rodičem s vysokoškolským vzděláním S1-2: Narušení výuky nedostatkem faktorů výuky čtení S1-3: Problémy pracovních podmínek učitelů čtení S1-11: Zainteresovanost žáka na výuce čtení S2-3: Problémy pracovních podmínek učitelů matematiky S2-7: Počet vyučovacích hodin matematiky - 4. rok studia S3-3: Problémy pracovních podmínek učitelů přírodovědy S3-7: Počet vyučovacích hodin přírodovědy - 4. rok studia Relativně negativní O3-9: Výuková zátěž učitele – ZŠ O3-10: Výuková zátěž učitele - nižší stupeň SŠ O3-11: Výuková zátěž učitele - vyšší stupeň SŠ S1-4: Vybavenost domácnosti vysokým počtem knih S4-3: Vybavenost domácností žáků počítačem S4-4: Vybavenost domácností žáků počítačem s připojením k internetu Zdroj: vlastní zpracování na základě OECD – základní indikátory, databáze PISA 2009, Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 266