263 2.3.12 Slovinsko Obrázky 2-29 a 2-30 uvádí hodnoty obecných respektive specifických indikátorů rámcových podmínek slovinských škol pro rozvoj základních gramotností. Tabulka 2-37 shrnuje přehled indikátorů, ve kterých Slovinsko dosahuje relativně pozitivních či relativně negativních hodnot v rámci hodnoceného vzorku zemí OECD. Definice těchto hodnot je založena na bázi standardizované hodnoty indikátorů s tím, že země dosahuje relativně pozitivních hodnot v případě, kdy hodnota indikátorů je vyšší než 1,0 a relativně negativních hodnot v případě, kdy hodnota indikátoru je nižší než -1,0. Tabulka 2-37: Přehled obecných a specifických indikátorů Slovinska s relativně pozitivní respektive relativně negativní hodnotou Hodnota indikátoru Indikátory Relativně pozitivní S1-1: Čtenářská gramotnost - nedostatek kvalifikovaných učitelů S1-2: Narušení výuky nedostatkem faktorů výuky čtení S1-5: Vybavenost domácností žáků klasickou literaturou S2-1: Matematická gramotnost - nedostatek kvalifikovaných učitelů S2-2: Narušení výuky nedostatkem faktorů výuky matematiky S2-4: Vybavenost domácností žáků technickou literaturou S3-1: Přírodovědná gramotnost - nedostatek kvalifikovaných učitelů S3-2: Narušení výuky nedostatkem faktorů výuky přírodovědy S3-4: Nedostatek laboratorního vybavení pro výuku S3-7: Počet vyučovacích hodin přírodovědy - 4. rok studia Relativně negativní O2-1: Průměrný rok vstupu žáků do povinného vzdělávání O3-8: Průměrná velikost třídy - nižší stupeň SŠ O4-3: Zastoupení žen - ZŠ O4-4: Zastoupení žen - nižší stupeň SŠ O5-1: Existence konkurenční školy v okolí O5-3: Streaming uvnitř třídy O7-3: Žáci s alespoň jedním rodičem s vysokoškolským vzděláním S1-4: Vybavenost domácnosti vysokým počtem knih S1-7: Čtení jako koníček žáků S1-10: Počet vyučovacích hodin čtení - 4. rok studia S3-5: Žáci mající rádi přírodovědu S4-1: Počet počítačů ve škole na 1 žáka Zdroj: vlastní zpracování na základě OECD – základní indikátory, databáze PISA 2009, Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 263